2010. augusztus 18., szerda

Kasztnizás

Tegnap írtam, hogy szétszedtem a járgányt és nem is sejtettem mire vállalkozom.

Tisztában voltam vele, hogy a két hátsó nyúlvány nagyon gyenge, így ajánlatos meghegeszteni. Saját hegesztőm nincsen, mivel minőségit szeretnék, ami meg drága. (ördögi kör) Elugrottam gyors az egyik barátomhoz, akinél van rendes AWI hegesztő, tőle szoktam "kibérelni". (szomjan ne haljon szegény)

Hiba_1: Nem kromofágoltam le a kasztnit, mondván ráér az még a hegesztés után. Úgy is leégeti legalább a hő. Elég rossz volt úgy pötyögtetni, hogy nem lehetett pontosan látni mi a rozsda és mi retek.
Hiba_2: Szétszedtem ugyan az autót, de a díszlécet nem vettem le, mert rám sötétedett. Majd a hegesztés előtt-után lekapom gondoltam naivan. Jah... a nagy kapkodásba ez elmaradt..

húú de hullámos a nózija
Már gurultam  is haza, várt a kromofág. Tálkába kromofág, amit egy ecsettel kentem fel a kasztnira. Volt valami 20 éves maradék üvegben. Na az az atom marós fajta, ahogy fröcsög égeti mindenem. természetesen kesztyűt nem húztam, hogy legyen valami izgalmas is a dologban. Kb 2-3 decivel kívül belül lemarattam a nagyját.
Természetesen közben jöttem rá, hogy nyomja a térdem a díszléc, így azt le kéne kapni. Leszedtem és kiderült, hogy a kis fület tartják össze a kasztni alsó és felső részét. Abban a pillanatban szétnyílt és befért az öklöm.
Káromkodás, csapkodás, kromofág fröccsenés a lábomra, újra káromkodás, telefon, holnap újra hegeszthetek.

Közben rájöttem, hogy nem is baj, mert a festék marás után, találtam még apróbb lukakat. A maradék festéket fúrógépbe befogott drótkoronggal szedtem le. Jól leviszi, de a nehezen hozzáférhető helyeknél maradt a spaklis vakarás. Mivel teljesen fém tiszta volt az autó, átkentem gyors rozsdátlanító-passzíváló löttyel. Még ráért volna, de így legalább nem marta le a kezem a kromofág után. Azt hiszem1 deci ha fogyott.

Most jelenleg a csomagtartóba vár a következő munkafázisra, ami  a maradék festék eltávolításából fog állni.

Tanulság: Ha kapásból fém tisztán viszem az autót hegeszteni ilyen gondom nem lett volna és 1 körben lezavarom az egészet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése